Viz též: Hlavní okno aplikace
Zpracovávanou bitmapu lze otáčet podle některé linie, respektive podle vybraného úseku jedné linie. Bitmapa je otáčena tak, aby počáteční bod vybraného úseku ležel ve výsledné bitmapě nahoře a vybraný úsek směřoval dolů, jak je to vidět na následujícím příkladu:
Zdrojová bitmapa se zakreslenou řídící linií (počáteční bod linie leží vlevo dole)
Bitmapa rotovaná
Postup práce je následující
Zapneme mód programu pro měření - viz Lišta nástrojů pro měření.
Vytvoříme minimálně jednu linii.
Použijeme tlačítko pro provedení rotace.
Ve zobrazeném dialogovém okně pro výběr linie vybereme jednu linii a její úsek daný pořadovými čísly lomových bodů linie (první bod má pořadové číslo 0).
Následně bude provedena požadovaná rotace bitmapy a výsledek bude zapsán do souboru stejného jména, jako má bitmapa originální a bude umístěn v podadresáři \rotate adresáře, kde se nachází soubor zdrojový. Velikost pixelu výsledného obrázku odpovídá velikosti u zdrojové bitmapy.